Anywhere commerce

Anywhere commerce is een flexibele benadering van verkoop, waardoor klanten aankopen kunnen doen en kunnen interacteren met het merk op elk moment en op elke plaats.

Wat kenmerkt de anywhere commerce benadering?

Een consistente klantervaring

Een herhaalbare en consistente klantervaring, ongeacht of ze aankopen doen op de website, via de telefoon of in de fysieke winkel, wordt intuïtief, beïnvloedt tevredenheid en merkloyaliteit.

Meer gemak

De omnichannel-benadering stelt klanten in staat om vrij tussen verschillende kanalen te navigeren, waardoor het aankoopproces gemakkelijker en flexibeler wordt.

Beter begrip van de klant

Het integreren van gegevens uit verschillende kanalen maakt een beter begrip van het gedrag en de voorkeuren van klanten mogelijk, wat leidt tot meer gepersonaliseerde aanbiedingen en effectievere targeting.

Verhoging van de verkoop

De beschikbaarheid van verschillende verkoopkanalen vergroot de reikwijdte van het merk en kan leiden tot een toename van de verkoop.

Versterking van de klantrelatie

Het leveren van gepersonaliseerde, koopervaringen die aan de verwachtingen van de klant voldoen, is de basis voor het opbouwen van relaties en het vergroten van hun loyaliteit.

Grotere veerkracht en veiligheid

Het aanbieden van verschillende verkoopkanalen kan een merk veerkrachtiger maken tegen veranderingen en marktcrises, zoals bijvoorbeeld beperkingen als gevolg van een pandemie.

Waarom zorgt anywhere commerce
voor een revolutie in de verkoop?

1

Afstemming op marktverwachtingen

Het implementeren van het a-commerce benadering betekent een grotere flexibiliteit om zich aan te passen aan steeds veranderende trends.

2

Data-gedreven aanpak

Het aggregaten van gegevens binnen één consistent model biedt meer mogelijkheden voor data science en het trekken van conclusies over consumentengedrag.

3

Aankoop op elk moment en elke plaats

E-commerce reageert op de verwachtingen van klanten die de mogelijkheid willen hebben om te winkelen, ongeacht de tijd en plaats waar ze zich bevinden, en het medium dat ze gebruiken.

4

Consistente strategie

Een gezamenlijke verkoopstrategie biedt meer mogelijkheden voor het optimaliseren van koopervaringen binnen de Customer Journey.

Wat is anywhere commerce?

A-commerce heeft tot doel om een consistente en geïntegreerde klantervaring te bieden, ongeacht waar en hoe de klant aankopen doet of interactie heeft met het merk.

Anywhere commerce in een paar woorden is:

  • Het doen van aankopen en interactie met het merk op elk moment en elke plaats, ongeacht het apparaat of kanaal.
  • Het bieden van consistente en gepersonaliseerde klantervaringen op verschillende touchpoints.
  • Vloeiende overgang tussen kanalen, bijvoorbeeld van het bekijken van een product in de winkel, via het controleren ervan op sociale media, tot het kopen op de website.
  • Het aggregaten van gegevens en processen die het mogelijk maken om de klantreis onafhankelijk van het kanaal te reconstrueren.

Drie gebieden binnen anywhere commerce

Digitale verkoop

Het overbrengen van de beste eigenschappen van offline verkoop naar de online omgeving. Dit omvat onder andere het aanpassen en implementeren van e-commerce platforms, het gebruik van live/social commerce, en de integratie en modellering van verkoop binnen marketplaces.

Omnichannel

De synergie tussen online en offline activiteiten, waarbij het merk een consistente en gepersonaliseerde klantervaring biedt door geïntegreerde communicatie- en verkoopkanalen. Dit omvat onder andere het uniformeren van de gebruikerservaring, het combineren van digitale en fysieke verkoop, en het integreren van tools die online en offline kanalen bedienen in één samenhangend datamodel.

Segmentatie en lokaliseren

Segmentatie en lokalisatie van klanten zijn cruciale strategieën die door bedrijven worden toegepast om een beter begrip van de klant te krijgen, de service te verbeteren en relaties op te bouwen. Dit omvat onder andere het verzamelen en werken met eigen gegevens (zero party data en 1st party data), acties om CLTV en retentie-indicatoren te verhogen, inclusief de implementatie van loyaliteitsprogramma’s.

STEL EEN VRAAG AAN DE EXPERT

Łukasz Heine

Chief Relationship Officer

Op het werk is hij een liefhebber van MarTech en Big Data, die gelooft dat conversie de perfecte combinatie is van wiskunde en creativiteit.

Voor hem zijn er geen resultaten zonder grondig testen en het verzamelen van nauwkeurige gegevens om de juiste conclusies te trekken.

Gerelateerde onderwerpen