Jasper.AI is niet alleen maar content! Ontdek welke taken je aan hem kunt toewijzen.

Als marketeer in de digitale wereld sta je voor enorme uitdagingen als het gaat om het aantrekken en vasthouden van de aandacht van klanten. Gezien de snelle veranderingen in technologie en consumentenvoorkeuren, is het cruciaal om geavanceerde tools te gebruiken om strategieën te optimaliseren en steeds betere resultaten te behalen. Een van die tools is Jasper.AI, waarover ik eerder heb geschreven in relatie tot het werk van copywriters (link). Vandaag zul je meer te weten komen over de vele fantastische mogelijkheden van deze tool, die verder gaan dan alleen copywriting en die kunnen helpen bij het verbeteren van veel andere taken van elke marketeer.
CUX vs Hotjar

Automatische generatie van landingspagina’s

Jasper.AI maakt het mogelijk om automatisch gepersonaliseerde landingspagina’s te genereren. Dit betekent dat op basis van gegevens over jouw doelgroep (hun interesses, gedrag op de site of demografische informatie), Jasper een toegewijde bestemmingspagina kan maken.

De door Jasper gemaakte pagina’s zijn geoptimaliseerd voor conversie, dus ze bevatten gepersonaliseerde inhoud en visualisaties. Ze kunnen unieke afbeeldingen, koppen, productbeschrijvingen en contactformulieren bevatten. Bovendien kan Jasper.AI de lay-out en grootte van verschillende elementen op de pagina optimaliseren om de bezoeker zo goed mogelijk te betrekken.

Het systeem leert ook van de interactie van gebruikers met de landingspagina en blijft deze voortdurend verbeteren om de conversieratio te verhogen. Dit betekent dat hoe meer mensen jouw pagina bezoeken, hoe beter deze zal worden afgestemd op de behoeften van de doelgroep.

De mogelijkheid om automatisch gepersonaliseerde bestemmingspagina’s te genereren is een van de grootste voordelen van Jasper AI. Het bespaart tijd, geld en middelen die anders zouden worden besteed aan handmatig ontwerpen van pagina’s; tegelijkertijd garandeert het ook een effectieve communicatie met klanten.

Het creëren van gepersonaliseerde Marketing Automation-campagnes

Een andere toepassing van het gereedschap kan het creëren van MA-campagnes zijn. Jasper.AI maakt segmentatie van contacten mogelijk op basis van gedrags-, demografische en transactiegegevens. Je kunt groepen met vergelijkbare kenmerken en interesses isoleren om gepersonaliseerde marketinginhoud naar hen te sturen.

Ten tweede kun je met Jasper.AI dynamische e-mailsjablonen maken met gepersonaliseerde inhoud, afbeeldingen en links voor elk segment van ontvangers, zoals nieuwsbrieven met producten die zijn afgestemd op de interesses van elke klant.

Jasper.AI vergemakkelijkt ook het testen van verschillende varianten van e-mailmarketingcampagnes om de resultaten te optimaliseren. Je kunt zien welke onderwerpen, inhoud en visualisaties het beste de betrokkenheid van jouw ontvangers vergroten.

Advertenties maken

Om het gereedschap nauwkeurig en zoals gepland te kunnen gebruiken, krijg je toegang tot kant-en-klare sjablonen en de mogelijkheid om nieuwe te maken. Naast dat ze de tijd voor het schrijven van teksten verkorten, helpen ze ook de kunstmatige intelligentie te sturen volgens jouw visie.

Een van de sjablonen is het AIDA Framework, bedoeld voor het maken van advertenties. AIDA is een verkoopmodel dat de reis van de klant van productbewustzijn tot aankoop volgt. Het AIDA-model fungeert als een trechter voor het omzetten van potentiële klanten in kopers. Op dit model gebaseerde sjablonen genereren zeer converterende advertenties.

Onderzoek en gegevensanalyse

Jasper.AI heeft geavanceerde mogelijkheden voor onderzoek en analyse, die zeer waardevol kunnen zijn voor marketeers. Met het gereedschap kun je kwantitatief, kwalitatief en gemengd onderzoek uitvoeren om inzicht te krijgen in klantvoorkeuren, markttrends en de effectiviteit van marketingcampagnes.

Kwantitatief onderzoek

Jasper.AI kan kwantitatief onderzoek uitvoeren, zoals enquêtes en peilingen, om antwoorden van een groot aantal respondenten te verzamelen. Het gereedschap maakt het mogelijk om enquêtes te maken met verschillende soorten vragen, zoals open vragen, gesloten vragen, meerkeuzevragen en Likert-schaalbeoordelingen. De verzamelde kwantitatieve gegevens kunnen je helpen bij het identificeren van markttrends, klantvoorkeuren en meningen over producten of diensten.

Kwalitatief onderzoek

Jasper.AI maakt ook kwalitatief onderzoek mogelijk, zoals online focusgroepen en individuele diepte-interviews. Dit type onderzoek geeft je rijkere informatie over de motivaties, emoties en overtuigingen van de respondenten. Met behulp van Jasper.AI kun je ook deelnemers werven, interviews afnemen (met vooraf geprogrammeerde scenario’s) en de verkregen antwoorden analyseren en coderen om de belangrijkste inzichten te verkrijgen.

Gegevensanalyse

Na het uitvoeren van kwantitatief en kwalitatief onderzoek kan Jasper.AI de verzamelde gegevens verwerken en analyseren, evenals een rapport en samenvatting genereren op basis van de onderzoeksresultaten.

Welke CMS kan worden gekoppeld aan Jasper AI?

Jasper.AI is compatibel met verschillende contentmanagementsystemen (CMS), waaronder:

  • WordPress
  • Drupal
  • Joomla
  • Shopify
  • Wix
  • Squarespace
  • Adobe Experience Manager
  • Oracle WebCenter Content
  • IBM Content Manager
  • Microsoft SharePoint

Integratie van Jasper.AI met een CMS stelt je in staat om inhoud rechtstreeks in het CMS te maken. Je kunt het gereedschap gebruiken om een nieuwe blogpost of productbeschrijving te genereren. Met de integratie verbeter je de efficiëntie van het maken van inhoud en vergroot je de betrokkenheid van het publiek.

Naast contentmanagementsystemen is Jasper.AI ook compatibel met vele andere systemen, waaronder:

    • CRM

    • Marketing Automation

    • E-commerce

    • Social media

    • Customer support

    Integratie van Jasper.AI met deze systemen kan je helpen bij het automatiseren van taken, het verbeteren van de efficiëntie en het vergroten van de betrokkenheid van het publiek.

    Hoe werkt Jasper.AI samen met WordPress en WooCommerce?

    De basisintegratie omvat het plaatsen van de Jasper.AI trackingcode op de webpagina’s van jouw online winkel of blog. De code volgt het gedrag van gebruikers en verzamelt gegevens die worden geanalyseerd door AI-algoritmen om de ervaringen van klanten te personaliseren.

    Geavanceerde integratie

    Je kunt ook gebruikmaken van een meer geavanceerde integratieoptie, die het gebruik van het Jasper.AI API omvat om gepersonaliseerde productaanbevelingen, inhoud en aanbiedingen voor elke gebruiker te verkrijgen. Deze aanbevelingen kunnen worden weergegeven op de pagina’s van jouw online winkel of blog. Het API maakt ook integratie mogelijk van op AI gebaseerde chatbots die vragen van klanten kunnen beantwoorden en hen gepersonaliseerd advies kunnen geven.

    Voordelen van integratie

    Integratie met WordPress, WooCommerce en andere populaire e-commerceplatforms stelt je in staat om de mogelijkheden van Jasper.AI volledig te benutten op het gebied van personalisatie van klantbeleving, aanbevelingen en marketingautomatisering. Dit resulteert in een toename van de verkoop, klantloyaliteit en marketingefficiëntie.

    Wat kost het?

    Jasper.AI biedt drie prijsplannen aan – voor verschillende marketingbehoeften en budgetten:

    Basic/Creator

    Het basisplan kost $49 per maand ($39 per maand bij jaarlijkse facturering). Het omvat onbeperkte berichten, toegang tot basis marketingcampagnes en eenvoudige analytische tools. Het is ideaal voor kleine bedrijven, bloggers en makers die het gereedschap willen gebruiken om hun merk te laten groeien.

    Professioal/Teams

    Het professionele plan kost $125 per maand. De toegang omvat alle opties van het Basic-pakket, evenals geavanceerde functies zoals dynamische klantsegmentatie, gepersonaliseerde campagnes en uitgebreide rapportage. Het is geschikt voor middelgrote en grote bedrijven die de conversie en inkomsten willen verhogen door middel van marketingautomatisering. Dit plan bevat ook Recipes (reeks Jasper-opdrachten om de workflow te verbeteren) en plagiaatcontrole.

    Enterprise

    Het bedrijfsplan is op aanvraag beschikbaar. Het biedt een toegewijde accountmanager, training en ondersteuning, evenals geavanceerde beveiligings- en gegevensbeheerfuncties. Het is bedoeld voor grote organisaties die behoefte hebben aan een allesomvattende marketingautomatiseringsoplossing, evenals digitale agentschappen.

    Het is vermeldenswaard dat de eerste twee plannen een gratis proefperiode van 7 dagen bieden. Belangrijk om te weten is dat het belangrijkste verschil tussen de plannen de lengte van de invoertekst is. In de praktijk betekent dit dat hoe langer de tekst die je invoert, hoe beter de tekst is die je krijgt. Het Basic-pakket staat invoer van tekst van maximaal 600 tekens toe, terwijl Teams tot 3000 tekens toelaat.

    Wat te denken?

    Als marketeers zijn we altijd op zoek naar innovatieve technologieën die ons bedrijf kunnen helpen groeien. Jasper.AI biedt oplossingen die het uitvoeren van marketingcampagnes verbeteren en de ROI daadwerkelijk vergroten.

    Volgens The AI in Business Trend Report maakt gemiddeld 61,5% van de bedrijven met 11 tot 1000 werknemers momenteel gebruik van generatieve kunstmatige intelligentie op de werkplek, wat geldt voor bedrijven in de categorieën „klein”, „middelgroot” en „groot/bedrijf”. Ongeveer 73% van alle respondenten vindt dat generatieve AI-tools veilig en ethisch zijn, en 68,4% vindt niet dat hun werkplekken hierdoor bedreigd worden. Topmanagers en individuele medewerkers zijn het minst bezorgd over dit gebied, terwijl, verrassend genoeg, vicepresidenten en directeuren zich het meest bedreigd voelen.

    83% van de gebruikers en niet-gebruikers verwacht een verbetering van de nauwkeurigheid van AI-modellen, en 70% is enthousiast over de toekomst van deze technologie.

    Key Takeaways

      • De toekomst van marketing wordt aangedreven door kunstmatige intelligentie, en met tools zoals Jasper.AI heb je de kans om vandaag al te profiteren van de voordelen.
      • Jasper.AI is een tool die niet alleen content genereert, maar ook hele landingspagina’s; het creëert ook gepersonaliseerde Marketing Automation-campagnes en biedt mogelijkheden voor onderzoek en analyse.
      • Met Jasper.AI kun je werken vanuit verschillende populaire contentmanagementsystemen zoals WordPress, Presta of Joomla, e-commerceplatforms of CRM’s.

      Onthoud dat er veel alternatieven zijn voor Jasper.AI, zoals Copy.Ai of Hypotenuse.AI. Maar als budget geen probleem voor je is, zal Jasper de beste keuze zijn – tenzij je niet de volledige functionaliteit nodig hebt die het biedt.

      Over de auteur

      Patrycja Gienia Okła

      Senior Account Manager
      UX/UI Designer

      UX/UI, web- en merkontwerper. Gericht op het oplossen van problemen. Al 10 jaar probeert ze gebruikers [lees: mensen] op internet te begrijpen. Op basis van psychologie en sociologie ontwerpt ze producten, diensten, websites en verbetert ze bestaande. Een uitgesproken minimalist en estheet, een evangelist van inclusiviteit en toegankelijkheid in ontwerp.

      Meer te weten komen